شاهراه

مرد را دردی اگر باشد خوش است **** درد بی‌دردی علاجش آتش است

شاهراه

مرد را دردی اگر باشد خوش است **** درد بی‌دردی علاجش آتش است

طبقه بندی موضوعی
آخرین مطالب
دوشنبه, ۳ آبان ۱۳۹۵، ۰۴:۰۷ ب.ظ

اولویت‌ها

یکی از مهم‌ترین اصولی که باید در زندگی رعایت شود رعایت اولویت‌هاست و بازهم سرچشمه عمل نکردن به آن #جهل است، جهل از منفعت‌های بیشتر کاری که #اولویت آن بیشتر است که در غیر این صورت شاید اتفاق بیافتد که امام حسین (علیه‌السلام) در کربلا منتظر یار باشد و ما در کوفه در حال کسب علم برای رضای خدا باشیم.
البته این مثال در حد عالی مطرح‌شده اما در مسائل روزمره هم با این تقابل روبرو هستیم و خصوصاً در ماه #محرم مسئله تقابل واجبات و مستحبات! که گاهی واجبات فدای مستحبات می‌شوند و یک کلاه کوچک شرعی هم باعث به چشم نیامدن این امر می‌شود؛ صدای اذان به گوش می‌رسد ولی من در حال تکمیل کاری برای هیئت امام حسین (علیه‌السلام) هستم که در حال خدمت به عزاداران ایشانم!
در بعضی مواقع برای سرپوش گذاشتن به این #عذاب_وجدان هم صدای مداحی را قطع می‌کنم و ذکر می‌گویم!
البته این امر همواره وجود دارد که در مسئله‌ی خاص نماز، بارها کارهای دیگر را به نماز ترجیح داده‌ایم و کلاه‌شرعی برای خود دوخته‌ایم، اما برای کسی که خود را خادم امام حسین (علیه‌السلام) می‌داند، مسئولیت سنگین‌تر است.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۵/۰۸/۰۳
رسول قبادی

اسراف

جهل

محرم

نماز

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

کاربران بیان میتوانند بدون نیاز به تأیید، نظرات خود را ارسال کنند.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی