شاهراه

مرد را دردی اگر باشد خوش است **** درد بی‌دردی علاجش آتش است

شاهراه

مرد را دردی اگر باشد خوش است **** درد بی‌دردی علاجش آتش است

طبقه بندی موضوعی
آخرین مطالب
دوشنبه, ۳ آذر ۱۳۹۳، ۰۲:۲۰ ب.ظ

ستاره های بی ستاره *

شیار 143 فیلم بدی نیست؛ و می‌توان دیدنش را به این و آن توصیه کرد. آدم را با خودش همراه و هم‌حس می‌کند و خوب هم تمام می‌شود و مخاطبش را راضی از سینما بیرون می‌فرستد.

شیار، فیلم بدی نیست، حتی اگر وسطش کش داده شده باشد و خسته کننده شده باشد؛ حتی اگر بعضی شخصیت‌هایش را کامل معرفی نکرده باشد، حتی اگر پایان فیلم و اشک آدم را درآوردنش، گول‌زَنَکی باشد برای از یاد بردن ضعف‌های آن! و چه خوب هم این کار را می‌کند؛ مثل آبلیمو، نمک و یا چربی که گول‌زنک غذا هستند و می‌شود غذاها را باهاشان بهتر از آن‌چه هستند نشان داد! خلاصه این‌که تماشاگر مغموم و ناراضی و ضررکرده از سینما بیرون نمی‌آید و بعد از دیدن فیلم حالش بهتر است ... حالا هرچه منتقدان بالا و پایین بپرند که اینجوری و اینجوری و ... .

شیار 143 فیلم بدی نیست. و می‌توان دیدنش را به این و آن توصیه کرد. شیار قصه‌ای است از داخل همین مردم و دفاعِ داوطلبانه و مردمی‌شان. شیار 143 فیلمِ دفاع مقدس سرداری نیست؛ و از سردارها و تیمسارها و حاجی ها و سیدها در آن خبری نیست و چه بهتر! بگذار تا دقایقی جنگ را در بین مردم و بسیجی‌ها ببینیم؛

مردم، از پدر و مادر رزمنده‌ها و شهدا و اسرا و جانبازان گرفته تا زن و بچه و هم‌ولایتی‌هایشان. و بسیجی‌ها، از مسئول پایگاه بسیج و مسئول ثبت‌نام و اعزام گرفته تا بسیجی‌های دانش آموز و دانشجو و کارگر و بی‌سیم‌چی و کمک آرپی‌جی‌زن و خط‌شکن و امدادگر و ... و حتی برانکارد! که معمولاً نصیبی از ستاره‌های روی زمین نمی‌برند!

* « ستاره های بی ستاره », عنوان شعرِ خوب قادر طهماسبی، شاعر معاصر. شعر را از اینجا بخوانید

حامد جواهری

دبیر خبرنامه ی قاب

موافقین ۱ مخالفین ۰ ۹۳/۰۹/۰۳
رسول قبادی

جنگ

سینما

شیار 143

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

کاربران بیان میتوانند بدون نیاز به تأیید، نظرات خود را ارسال کنند.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی